Sodo technikos varikliai: kada keisti, o kada taisyti?
-
Kai kyla problemų su sodo technikos varikliais arba jie visiškai nustoja veikti, reikia nustatyti problemą ir nuspręsti, kas yra geriau – juos pataisyti ar pakeisti naujais.
Pirmiausia, pabandykite nustatyti problemą. Kai suprasite, kas negerai, galėsite geriau nuspręsti, ar žoliapjovės remontas įmanomas, ar verta pakeisti visą variklį.
Jei jūsų žoliapjovių remontas neatneša aiškių rezultatų, problema gali būti giliau. Vidaus degimo variklis remiasi keturiais pagrindiniais komponentais: oru, kuru, kompresija ir tepimu.
Variklio problemos paprastai priklauso vienai iš šių keturių kategorijų. Kadangi jie visi dirba kartu, problemos su bet kuriuo iš jų gali lemti visos technikos problemas.
Keletas dažniausiai pasitaikančių rimtų variklio problemų priežasčių:
- Abrazyvinių medžiagų patekimas per oro įsiurbimą arba alyvos užpildą.
- Nepakankamas tepimas, kuris paprastai gali būti sukeltas senos alyvos, alyvos trūkumo arba purvo kaupimosi.
- Perkaitimas, kurį sukelia užsikimšusios aušinimo sistemos, nepakankamas tepimas ir kt.
- Per didelis greitis, kurį lemia gedimas reguliatoriaus sistemoje
- Variklio dalių lūžimas dėl per didelių vibracijų.
Žinoma, tai nėra visas variklio gedimų sąrašas. Kiekvienas atvejis yra unikalus, ir jei matote, jog negalėsite diagnozuoti problemą patys, nuvežkite jį į sodo technikos remonto dirbtuvę. Aišku, tokios problemos, kaip žoliapjovės tepalo keitimas meistro dėmesio nereikalauja.
Jei įranga, kurią variklis maitina, yra sena, gali būti prasminga tiesiog nusipirkti naują vejapjovę, ar bet kurią kitą mašiną, o ne leisti pinigus jos variklio diagnozavimui ir taisymui.
Jei tai naujesnė įranga, gali būti verta ją taisyti arba pakeisti variklį, priklausomai nuo diagnozės.
Kai jūs ar jūsų vietinis servisas nustato diagnozę, nustatykite, ar sodo technikos remontas bus daugiau vargo nei verta.
Pirmiausia, nustatykite dabartinio variklio serijos ir modelio numerius ir sužinokite, ar galite gauti dalių. Jei ne, taisymas gali būti laiko švaistymas ir laikas pakeisti variklį.
Jei dalys yra prieinamos ir problema yra, pavyzdžiui, sugedęs starteris arba užsikimšęs karbiuratorius, tai pakankamai paprasta, kad mechanikas galėtų atlikti taisymą. Tačiau, jei problema yra arčiau variklio bloko, pvz., sulaužytas jungiamasis strypas arba sugadintas stūmoklio žiedas, tai reikės visiško išardymo ir greičiausiai nebus taisoma.
Jei variklio problema yra esminė, tuo didesnė tikimybė, kad ji sukelia grandininę gedimų reakciją. Pavyzdžiui, nepakankamas tepimas sukelia trintį tarp stūmoklio žiedų ir cilindro sienelės, taip pat perkaitimą, išlydo tarpines.
Net jei norite pabandyti taisyti, apsvarstykite laiką, reikalingą problemos diagnozavimui ir taisymui. Jei profesionalas tai daro sezono metu, galite laukti eilėje kelias savaites. Žoliapjovės traktoriukų varikliai yra vieni iš einamiausių „pacientų“, todėl paprastesnė technika gali atsidurti meistro prioritetų sąrašo gale.
Tokiais atvejais greičiausiai yra prasmingiau pakeisti variklį, nebent esate 100% tikri, kad nustatėte visas problemas, jas taisote teisingai ir laikas nėra problema. Tiesa, reiktų pasiaiškinti, ar visas vejapjovės variklis yra parduodamas specializuotose parduotuvėse, nes pirkti visas dalis atskirai yra Sizifo darbas.
Sudėtingumas ir taisymo kaina nėra vieninteliai dalykai, kuriuos reikia apsvarstyti, kai sprendžiama, ar pakeisti variklį. Natūralu, kad taisant pačiam nėra garantijos, todėl jei kas nors vėl suges, tai kainuos dar daugiau.
Kita vertus, naujas žoliapjovės variklis turės bent 2 metų garantiją, o tai yra geriausias sprendimas investiciniu požiūriu. Garantija yra pridėtinė vertė, nes tai verčia taisymo darbą atlikti teisingai iš pirmo karto, taip pat suteikia užtikrintumo. Kai kyla abejonių, keiskite techniką.
Bendros taisyklės, sprendžiant, kada pakeisti mažą benzininį variklį, yra:
- Apskaičiuokite reikalingų taisymo dalių kainą.
- Padvigubinkite tą skaičių, kad apskaičiuotumėte darbo kainą.
- Sudėkite dalių ir darbo kainas.
- Jei bendros dalių ir darbo kainos priartėja ar viršija naujo variklio vertę, apsvarstykite galimybę pakeisti variklį ir gauti garantiją.
Sodo technikos, tokios, kaip vejapjovių remontas patiems leis sutaupyti pinigų ir yra prasmingas tik tada, jei problema yra paprasta ir nereikalauja visiško variklio išardymo.
Kuo sudėtingesnė problema, tuo didesnė tikimybė, kad reikės profesionalo, ir tuo daugiau problemų gali iškilti. Taip pat, jei bandysite taisyti ar perstatyti variklį patys, garantijos nebus, jei kas nors nepavyks. Pakeisti variklį arba visą įrangą visada yra saugiausias pasirinkimas. Variklis yra mašinos širdis, ir čia nėra vietos klaidoms ar netikslumams.